Samen met Skinn Branding Agency uit Brugge staken we onszelf in een nieuw jasje. Het verhaal van Axel Lenaerts is meer dan ooit duidelijk.
Wijzelf weten bijzonder goed wie we zijn, waar we voor staan, hoe we te werk gaan en wat we willen betekenen voor al wie met ons samenwerkt. We werken al jaar en dag op dezelfde toegewijde en professionele manier. Eerst in en rond Gent, maar ondertussen ook in het Waasland en in de Vlaamse Ardennen. Maar bescheiden als we zijn, moesten we ons ook wel eens afvragen of we onze waarden, onze expertise voldoende uitdragen.
Velen kennen en herkennen Axel Lenaerts van het rode vierkant. En van de naam. In witte letters. Maar wie zijn de gezichten achter dit verhaal? Hoe kunnen wij mensen helpen in een cruciale fase in hun leven? Hoe gaan wij te werk? Wat is onze kennis? Wat zijn onze vaardigheden? Kortom, wie is eigenlijk Axel Lenaerts en waar staat die persoon en bij uitbreiding de hele groep nu eigenlijk precies voor? Dat vertelt het rode vierkant natuurlijk niet. En enkel de naam ook niet. Terwijl iedereen het wel mag weten. Liefst zelfs, want we hebben niets te verbergen. Integendeel, we zijn best trots.
“We wisten dat we nood hadden aan een partner om ons verhaal beter te vertellen”, herinnert Axel Lenaerts zich. “We hadden een beetje werk aan ons merk. Zo zijn we bij Skinn Branding Agency terechtgekomen. Tijdens een aantal sessies zijn we tot de essentie gekomen van wie we zijn en willen zijn en dat is dan ook onze nieuwe baseline geworden: de premium vastgoedpartner. Wij willen uitblinken met onze service. Dan kan je alleen als je jezelf als partner ziet van iedereen met wie je samenwerkt.”
“Door uitvoerig in gesprek te gaan met het kernteam van Axel Lenaerts hebben we vastgesteld dat de oprichter zelf de verpersoonlijking is van het merk” zegt Kurt De Vlieghere, zaakvoerder van Skinn Branding Agency. “Wie bij Axel Lenaerts werkt, pakt de dingen aan zoals Axel Lenaerts dat zelf al jaar en dag doet. Pieterjan en Frederik, de twee zakenpartners, hebben dan ook exact dezelfde professionele visie als Axel zelf. Iedereen die bij Axel Lenaerts is gestart, heeft ook vooraf een gesprek met Axel zelf gehad. Dezelfde goesting, de passie, de zorgvuldigheid, de gedrevenheid, de betrokkenheid zit in elk van hen. Van daaruit vertrokken we om het merkverhaal van Axel Lenaerts te optimaliseren.”
Skinn Branding Agency ging na twee strategische workshops aan de slag, scherpte ons verhaal aan en gaf het veel meer ‘body’. Er werd een visuele stijl ontwikkeld die honderd procent bij ons past en ook veel uitgebreider is dan de huisstijl die we hadden. Zo zijn we vandaag veel meer dan ons rood vierkant met witte letters (al hebben we dat wel gehouden). Vandaag vertellen we zo meer dan ooit wie we zijn: de premium vastgoedpartner.